Вести

Ово су наши резултати

Председник Србије Александар Вучић обишао је данас радове на пројекту изградње инфраструктуре и насипања платоа за депо београдског метроа на Макишком пољу и поручио да се на том месту дешава историја.

"Овде се дешава историја. Они који покушавају да зауставе Србију у томе неће успети. Од 1968. године обећавају нам метро. Kолико год да су били на власти, никада нису ништа урадили", поручио је Вучић окупљеним грађанима. Приметио је да некима смета што ће метро да повезује Железник и Миријево, а не, како је рекао, најбогатије. "А, ја сам поносан, јер ће додатно да приближи Обреновац, Барајево, Железник, Баново Брдо до звездарског Миријева. Наше је само да радимо. То што се секирате због нечије бахатости, бандитизма, само ми да будемо уздржани, на крају ће људи могу да цене", рекао је Вучић. Нечији рад и резултати никада не могу да се избришу, нагласио је Вучић. "Наши резултати су стотине километара путева, пруга, нови музеји, а њихови су само пуни џепови, које данас пуне тиме што их неко плаћа да се боре против нас", рекао је Вучић. Зато је позвао све да покажу веру и истрајност, да не препусте Србију онима који би да је уруше. "Рекли су да не смем да дођем овде где почиње изградња метроа. А, рекао сам да ћу доћи и сваке недеље ћу да обилазим радове овде, да виде да наше неимаре, грађевинаре не могу да зауставе. Пристојна Србија то никада неће да дозволи", поручио је председник Србије. Подсетио је да се о метроу говори тачно 53 године, а тај се сан тек сада остварује. "Сви политичари су лагали и варали народ. После 53 године почињемо да градимо и ви знате да ће да буде завршен за шест година, јер оно што ми обећамо то и испунимо. За нас је оно што смо рекли, завет пред грађанима", поручио је Вучић. Обиласку радова са председником присуствују министар финансија Синиша Мали, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, заменик градоначелника Горан Весић, председници градских општина. Министар Мали је представио шински систем који се развија у Београду, наводећи да је планирано 30 км новог БГ воза и 40 км шинског система, којим се решавају гужве, али и чува животна средина. "Повезали смо сваки део Београда, цео шински систем је будућност Београда", рекао је Мали додајући да ће грађани шинским системом брже, ефикасније и јефтиније да се превезу са једног на друго место. На Макишком пољу 22. новембра почели су радови на насипању и припреми терена на простору где ће бити изграђен депо будућег метроа, чиме је уједно озваничен почетак радова на изградњи београдског метроа – великог инфраструктурног пројекта на који грађани српске престонице чекају деценијама. Kако је тада речено, депо метроа је намењен за смештај и одржавање целокупне возне флоте линије 1 Београдског метроа, а радови се изводе на површини од 72 хектара на подручју између Обреновачког пута, односно Савске магистрале, улице Боре Станковића и постојеће ранжирне станице у дужини од 2.242 метра и ширине од 150 до 400 метара. Планом генералне регулације шинских система, који је усвојен на седници Скупштине града почетком новембра, предвиђено је да прва линија метроа повезује Железник и Миријево, а друга Миријево и Земун. Обе линије биће дуге по 21 километар, а како је планирано радови на првој биће завршени до 2028, док ће друга линија бити готова 2030. године. Осим изградње београдског метроа, планом генералне регулације шинских система предвиђено је проширење трамвајске мреже и БГ воза тако да ће Београд 2030. године имати укупно 42 километра новог метроа, затим 223 километра са 76 станица и 500 полазака дневно возова на градској и приградској железници и 42,6 километара нове трамвајске мреже. Тиме ће бити омогућено да 2030. године шински систем постане доминантан подсистем у јавном превозу у Београду. Београдски метро је први пут обећан 1970. године, када је градоначелник био Бранко Пешић, а прва студија о метроу у Београду урађена је пре скоро 53 године.

Брже ће се возити метроом него аутомобилом по Београду

Председник Србије Александар Вучић изјавио је данас, током обиласка радова на пројекту изградње инфраструктуре и насипања платоа за депо београдског метроа на Макишком пољу, да ће се када буде направљене прве две линије много брже стизати метроом са једног краја Београда на други него аутомобилом. Нема аутомобила који ће моћи и у поноћ да стигне брже од метроа од Жаркова до Миријева у шпицу, рекао је Вучић, након што је заменик градоначелника Београда Горан Весић рекао да ће ујутру метроом моћи да се стигне и за мање од 25 минута од Жаркова до Миријева када буде урађена прва линија метроа. Вучић је додао да ће развој шинског система у Београду смањити саобраћајне гужве у граду. Министар финансија Синиша Мали је рекао да је градња метроа огроман развојни пројекат који ће подићи цело Макишко поље.

Градња метроа значи за целу земљу, економски замајац

Изградња метроа у Београду омогућио је брзи и снажни економски развој Србије, а тај пројекат значи за целу Србију, а не само за главни град, јер ће бити додатни економски замајац, који ће обезбедити веће плате и пензије за све, поручио је данас председник Александар Вучић, по обиласку радова на Макишком пољу. "Пресрећан сам што смо овде у Макишком пољу, где је почела изградња метроа, после деценија лажних обећања, надања и празних прича, пред свакојаке изборе. Kоначно је неко закључио комерцијалне уговоре и кренуо да ради посао, који је од интереса за целу Србију", рекао је Вучић. Он је додао да је амбасадорка Kине потпуно у праву када каже да је изградњу метроа омогућио брзи и снажни економски раст Србије, захваљујући француској компанији Ежис која је ангажована на пројектовању метроа, као и "Power China", које ради на изградњи. Вучић је рекао и да је Србија, иако је желела и сањала деценијама, не би могла да гради метро, док није уследила фискална консолидација, политика која је обезбедила привлачење страних инвестиција, која је упослила стотине хиљада људи који су добили отказе од 2003. до 2012. године, када су фабрике затваране. "Сада подижемо земљу. Метро ће значити за целу Србију. Уз улагања од 4,6 милијарди евра, а сигуран сам да ће цена да оде и преко пет милијарди, пре свега због цене материјала, то је додатни економски замајац за даљи раст који омогућује веће плате и пензије за све у Србији", рекао је Вучић. Захвалио је свима који, каже, верују у напредак Србије и знају колико је овај пројекат важан за град и земљу. "Биће и обилазница, БГ Воз, спојићемо Барајево, Младеновац, Лазаревац, Обреновац, Сопот, Гроцку, део Палилуле са друге стране Дунава. Ово је важно за све. Хвала свим што сањају велике снове, што на таквим сновима, ангажману и труду можемо да градимо неупоредиво бољу будућност", поручио је Вучић.